تعمیرات و رفوگری فرش دستباف و ماشینی

تعمیرات و رفوگری فرش دستباف و ماشینی


تعمیرات و رفوگری فرش دستباف و ماشینی در بزرگترین قالیشویی تهران، فرش‌ دستبافت نه تنها خانه‌‌ی شما را زیباتر میکند، بلکه نقش اصلی را در دکوراسیون هر منزل ایفا میکنند. ارزش یک فرش تنها در خرید آن نیست؛ بلکه نگهداری و ترمیم صحیح آن است. فرش‌ها به دلیل قرار گرفتن زیر پا، بسیار مستعد کثیف شدن و دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند. پس لازم است که در صورت بروز هرگونه خرابی یا آسیب در فرش‌های خود، به ترمیم آن‌ها فکر کنید.

در طی این مقاله از قالیشویی هاجر اطلاعات کاملی در مورد نحوه‌ی نگهداری و شستشوی فرش دستبافت در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس تا انتها همراه ما بمانید.

بهترین قالیشویی برای خدمات رفوگری فرش دستبافت

در صورتی که هر نوع نقصی در فرش دستبافت ایجاد شد میتوانید از خدمات قالیشویی هاجر که متخصصان ماهر و با تجربه توانایی تعمیر اشکالات فرش شما را دارند کمک بگیرید. بنابراین، اگر می‌خواهید فرش خود را همچنان درخشان و زیبا داشته باشید و آسیب‌های آن را برطرف کنید، بهتر است که کار را به یک رفوگر ماهر بسپارید.

مطمئنا فرایند ترمیم این گونه فرش ها حساسیت بالایی دارند و باید از افرادی کمک گرفته شود تا تخصص بالایی در این زمینه داشته باشند. قالیشویی هاجر با چند دهه سابقه درخشان جزوه بهترین قالیشویی در سطح تهران می باشد، جهت ارتباط با کارشناسان ما به شماره دفتر مرکزی ۲۲۳۵۹۰۱۰ | ۲۲۳۵۹۰۲۰ |۴۴۳۸۳۸۲۷ در تماس باشید.

بهترین قالیشویی برای خدمات رفوگری فرش دستبافت
بهترین قالیشویی برای خدمات رفوگری فرش دستبافت

چرا رفوگری فرش دستبافت اهمیت دارد؟

وقتی یک قسمت از فرش‌های منزل شما دچار آسیب می‌شود، مطمئنا نمیتواند به تنهایی نقص آن را برطرف کنید یا اینکه قسمتی که دارای نقص شده است را برش دهید. به همین خاطر حتی آسیب‌های کوچک هم در فرش دستبافت اهمیت دارند. همانطور که میدانید هزینه‌های بازسازی یا جایگزینی فرش دستبافت بسیار بالا است و اگر بخواهید با هر بار نقص در فرش آن را تعویض کنید هزینه‌ی زیادی را باید متحمل شوید.

به همین خاطر قالیشویی و رفوگری هاجر به کمک شما می‌آید. با انجام به موقع عملیات رفوگری، می‌توانید از خرج‌های زیاد خرید فرش جدید جلوگیری کرده و مشکلات آن را برطرف سازید. البته این در صورتی است که در دوره‌ های منظم فرش را برای ترمیم و شستشو به قالیشویی هاجر برده و نقص‌های آن را برطرف کنید.

چرا رفوگری فرش دستبافت اهمیت دارد؟
چرا رفوگری فرش دستبافت اهمیت دارد؟

عواملی که باعث آسیب رسیدن به فرش دستبافت میشوند؟

  1. هر نوع سوختگی در فرش دستبافت می‌تواند ظاهر آن را کاملا متفاوت کرده و با دیدن آن قسمت احساس ناخوشایندی تجربه کنید. همچنین اگر روی فرش، زغال یا حرارت زیاد اتو قرار بگیرد باعث آسیب جدی به فرش می‌شود.
  2. اگر فرش دستبافت را به صورت غیر استاندارد بشویید، میتواند دلیلی بر خراب شدن بافت‌های فرش شود.
  3. زمانی که عمر فرش دستبافت زیاد شود پوسیدگی‌هایی در الیاف فرش دیده میشود که با کوچکترین فشار میتواند به فرش آسیب وارد کند.
  4. اگر کاری کنید که به کند ریشه‌های فرش ختم شود، به احتمال زیاد از همان قسمت فرش شروع به خراب شدن میکند.
  5. نور مستقیم خورشید نیز میتواند عمر فرش را بسیار کمتر کند و همچنین باعث رنگ پریدگی در فرش شود.

هر کدام از موارد بالا میتوانند باعث صدمات جدی به فرش شوند، البته اگر به موقع اقدام کنید می‌توانید جلو پیشرفت نقص را بگیرید. تنها کافیست با قالیشویی هاجر تماس بگیرید و تمام خدمات از جمله رفوگری و تعمیر فرش دستبافت را بهترین حالت انجام دهید. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در کوتاه زمان فرش را تعمیر و به شما تحویل دهیم.

چگونه ابزارهای لازم برای رفو کردن فرش را بیابیم؟

هنر رفو کردن فرش یک مهارت خاص است که نیازمند تخصص و ابزارهای مناسب است. تجربه نشان داده است که این هنر به دستان ماهرانه‌ای که از ابزارهای مناسب برخوردارند وابسته است.  پس انتخاب ابزارهای صحیح در این حوزه بسیار اهمیت دارد. برخی از ابزارهایی که قالیشویی هاجر برای ترمیم انواع فرش یا فرایند مبل شویی در منزل تهران استفاده می‌کند عبارتند از:

قیچی‌های مخصوص، شانه‌های رفوگری، چارچوب یا دار رفوگری فرش، تخته با شیب، موم و انگشتانه، درفش، میخ‌کش، و ابزارهایی برای باز کردن پرزها مانند قاشین و انبردست اشاره کرد. این ابزارها بسته به نوع خرابی و آسیب‌های فرش یا مبل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر، استفاده از ابزارهای پیشرفته و متنوع می‌تواند یکی از مزایای بزرگ رفو کردن فرش به وسیله متخصصان قالیشویی هاجر باشد. این ابزارها امکان انجام کارهای دقیق‌تر و بهتر را فراهم می‌کنند، که در نهایت به کیفیت بهتر فرش شما منجر خواهد شد. برای دسترسی به ابزارهای لازم برای رفو کردن فرش نباید از هر شرکتی کمک بگیرید.

بدلیل اینکه فرش دستبافت دارای حساسیت زیادی است و اگر شرکت مورد نظر از تخصص مناسب برخوردار نباشد میتواند میتواند صدمات جدی‌تری به فرش وارد کند و ارزش فرش را بسیار پایین بیاورد. اینگونه شرکت‌ها پشتیبانی خدمات نیز ندارند. یعنی اگر به فرش آسیب وارد شود هیچ کس پاسخگو نخواهد بود. اما با بررسی خدمات و رزومه شرکت هاجر متوجه خواهید شد که این شرکت هم کارگاه‌های مخصوص به ترمیم فرش دستبافت را دارد و هم خدمات مبل شویی را ارائه میدهد. همینطور اگر هر آسیبی به فرش وارد کند کاملا پاسخگو خواهد بود و خسارت وارد شده را متقبل خواهد شد.

توجه به ترکیبات رنگی در رفوگری فرش دستبافت

هنگام تعمیر قسمت‌های آسیب‌دیده فرش، ترکیب رنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. انتخاب نخ‌های همرنگ با فرش آسیب‌دیده ضروری است تا پس از تعمیر، فرش به نظر طبیعی برسد. در صورت عدم موجودی نخ‌های همرنگ، از ترفند‌های رنگرزی خاص استفاده می‌شود تا تفاوت رنگی حذف شده و فرش به حالت اولیه خود بازگردد. این کار کاملا تخصصی است و اگر تخصص مناسب را ندارید، به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

تعمیر فرش‌های آسیب‌دیده ناشی از حشرات نیازمند روش‌های خاص و زمان بیشتری است. در این موارد، صبر و حوصله در انجام مراحل تعمیرات بسیار حیاتی است. ارزش فرش نیز نقش مهمی در انجام مراحل تعمیرات دارد. همه مراحل رفو در انواع فرش‌ها باید با دقت و حوصله کافی انجام شود تا ارزش و زیبایی فرش حفظ شود.

روش‌های تصحیح رنگ پریدگی فرش دستباف

  1. برش و جدا کردن قسمت آسیب دیده:

ابتدا با استفاده از ابزاری مانند شانه با دندانه‌های پهن، قسمتی از فرش که رنگ آن رفته است را دقیقاً از فرش جدا می‌کنید. این مرحله نیازمند دقت و صبر بسیار است تا دیگر قسمت‌های فرش رنگ نگیرند.

  1. تطبیق و جایگزینی با قسمت سالم:

در صورتی که قسمتی از فرش آسیب دیده است و نمیتوان آن را ترمیم کرد، متخصصان قالیشویی در الهیه آن قسمت را برش میدهند. سپس با کمک ابزارهای کامپیوتری آن قسمت را تحلیل کرده و دقیقا به همان گونه فرش را شروع به بافتن می‌کنند و به نحوی که اصلا قابل تشخیص نباشد. حتی رنگ بندی هم مورد نظر قرار میگیرد تا ظاهر زیبای قالی نیز حفظ شود.

  1. نصب نوار چسب درزگیر فرش:

برای اتصال دقیق و محکم بین قسمت‌های مختلف فرش، از نوار چسب درزگیر فرش استفاده می‌شود. این نوار باید به طور دقیق در زیر قسمت‌های جدا شده و قسمت جایگزین شده نصب شود.

توجه داشته باشید که انجام این کار نیازمند مهارت و دقت زیادی است. اگر احساس نمی‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید، بهتر است این کار را به پرسنل ماهر قالیشویی هاجر بسپارید. این افراد تجربه کافی دارند تا فرش شما را به حالت اصلی و زیبایش بازیابی کنند. لذا با شماره های داخل سایت تماس گرفته و راهنمایی کارشناسان ما برخوردار شوید.

رفوی فرش: یک راهکار کاربردی برای تعمیر فرش‌های سوخته

رفوی فرش یک روش موثر برای تعمیر فرش‌های سوخته است. قالیشویی هاجر یکی از خدماتی که ارائه می‌دهد، تعمیر و رفوگری فرش است. رفوگری فرش سوخته با عمق کم در منزل می‌تواند با مراعات نکات مهمی انجام شود. عمق سوختگی یکی از عوامل اساسی در تعیین روش و کیفیت رفوگری فرش می‌باشد. این عمق سوختگی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. سوختگی سطحی: در این حالت، آتش به عمق فرش نفوذ نکرده و تنها سطح فرش آسیب دیده است. این نوع سوختگی معمولاً با روش‌های ساده‌تری ترمیم می‌شود. در این روش ترمیم از شامپو فرش یا قرار دادن یخ بر روی فرش برای بازگشت پرزهای فرش به حالت عادی می‌شود. برای رفوگری فرش با سوختگی سطحی، ابتدا الیاف سوخته را با دقت جدا کرده و سپس از یک شوینده ملایم برای شستشو استفاده کنید. سپس فرش را به خوبی خشک کنید. این اقدامات می‌توانند آثار سوختگی را بهبود دهند و فرش را به حالت بهتری بازگردانند.
  1. سوختگی متوسط: اگر آتش به عمق کمی از فرش نفوذ کرده و به الیاف داخلی آسیب وارد کرده باشد.
  2. سوختگی عمیق: در این نوع سوختگی، آتش به عمق زیادی از فرش نفوذ کرده و به الیاف اصلی و بافت داخلی آسیب رسانده است. ترمیم این نوع سوختگی نیاز به تعمیرات جدی‌تری دارد و ممکن است شامل بافتن مجدد و تعمیرات گسترده‌تری شود. که این خدمات توسط کارشناسان و متخصصان قالیشویی هاجر انجام می شود.

بعد از ترمیم جای سوختگی فرش شسته میشود و بعد از اینکه فرش به طور کامل خشک شد و آثار سوختگی از بین رفت، می‌توانید با استفاده از جاروبرقی پرزهای فرش را هم‌سطح کنید. این اقدام به حفظ زیبایی و نرمی فرش کمک می‌کند.

تکنیک‌های مهم در رفوگری فرش سوخته

رفوگری فرش در منزل، به خصوص در مواجهه با سوختگی‌های عمیق، نیاز به تکنیک و دقت دارد. اگر فرش شما دارای سوختگی عمیق باشد و نمی‌خواهید هزینه زیادی برای ترمیم آن بدهید می‌توانید از روشهای زیر کمک بگیرید:

  1. انتخاب فرش مناسب:

قبل از هر چیز، فرش قدیمی و کهنه‌ای را انتخاب کنید که از نظر طرح و رنگ با فرش سوخته مطابقت داشته باشد.

  1. برش دادن فرش:

فرش را به شکل مثلث یا مربعی برش دهید. این برش باید از نظر مساحت بیشتر از قسمت‌های سوخته شده فرش اصلی باشد. از یک چاقوی تیز برای برش استفاده کنید و برش را از قسمت پشت فرش انجام دهید.

  1. اتصال برش خورده به فرش اصلی:

بخش برش خورده را با دقت و توجه به جزئیات به قسمت سوخته فرش اصلی متصل کنید. از چسب فرش دو رو یا چسب مایع استفاده کنید تا چسبندگی مناسب داشته باشد.

  1. فشار دادن و خشک کردن:

پس از اتمام این مراحل، فرش را به دقت فشار دهید تا الیاف به هم چسبیده و سطح فرش صاف شود. سپس فرش را به مدت کافی خشک کنید و پس از خشک شدن، به محل اصلی خود برگردانید.

تمام مراحل بالا باید به دقت انجام شود و اگر نتوانید این فرایند را به درستی انجام دهید، مطمئنا به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسید. لذا بهترین کار این است که با متخصصان مجموعه هاجر تماس بگیرید و فرایند ترمیم را تحت نظر یک تیم متخصص انجام دهید. ما به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستیم. تنها کافیست با شماره هایی که پایین همین مقاله آماده است تماس بگیرید.

شعبات فعال مبل شویی هاجر در تهران شماره های تماس
 شعبه فعال مبل شویی هاجر در شمال تهران  ۲۲۳۵۹۰۱۰ / ۲۲۳۵۹۰۲۰
 شعبه فعال مبل شویی هاجر درغرب تهران ۴۴۳۸۳۸۲۷ / ۴۴۴۸۵۵۲۹ / ۴۴۸۹۶۲۴۵
 شعبه فعال مبل شویی هاجر در شرق تهران  ۸۸۸۹۰۴۴۹

رفوگری و تعمیر فرش ماشینی

در قالیشویی هاجر متخصصان ما توانایی تعمیر فرش‌های ماشینی را نیز دارند. نوع و جنس فرش شما برای ما فرقی ندارد. آیا آن ماشینی است یا دستباف، از ابریشم یا پشم باشد. ما تمامی خدمات مرتبط با تعمیر و رفوی فرش را ارائه می‌دهیم و کیفیت فرش را تا بالاترین حد خودش می‌رسانیم. از تعمیر فرش‌های دستباف گرفته تا تعمیر فرش‌های ماشینی و رفوگری فرش‌های ابریشمی؛ در قالیشویی هاجر همه چیز برای حفظ و بازیابی زیبایی فرش شما در نظر گرفته شده است.

اگر به ارزش فرش خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید آنها به گونه‌ای تعمیر شوند که انگار از روز اول هیچ ایرادی نداشته‌اند، حتماً به کمک متخصصان ما اعتماد کنید. ما فرش را از محل شما دریافت کرده و با در نظر گرفتن حساسیت‌های شما، از جدیدترین متد روز در زمینه‌ی رفو فرش استفاده کرده و آنها را تعمیر می‌کنیم.

رفوگری و تعمیر فرش ماشینی
رفوگری و تعمیر فرش ماشینی

خدمات تعمیر فرش دستباف و ماشینی در قالیشویی هاجر

۱: شما میتوانید به سایت ما مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید. با این روش نیاز به مراجعه حضوری نخواهید داشت و در زمان خود صرفه جویی مناسبی خواهید کرد.

۲: این قالیشویی بهترین متخصصان را در اختیار دارد و تمامی خدمات رنگرزی، رفوگری و… برای فرش دستبافت و همچنین مبل شویی را در کوتاه ترین زمان انجام می‌دهد.

۳: قیمت‌های منصفانه مهمترین دغدغه برای همه است. لذا این قالیشویی قیمت های بسیار مناسبی را ارائه کرده است و توانسته با این رویه توجه شما عزیزان را جلب کرده و خدمات متنوعی را نیز ارائه دهد.

۴: مهمترین عامل در پیشرفت مجموعه قالیشویی هاجر پشتیبانی ۲۴ ساعته است. این روند باعث شده تا مشتریان در هر زمان خدمات مورد نیاز را پیگیری کنند و نگران زمان تحویل فرش نباشند.

۵: قالیشویی هاجر با دارا بودن چندین شعبه فعال و بیش از ۱۰۰ نیروی متخصص فرش های دستباف و ماشینی تمامی خدمات را برای شما از جمله قالیشویی و ترمیم فرش، و علاوه بر اینها شستشوی تخصصی موکت در منزل با دستگاه های مخصوص و شستشوی مبل نیز از تخصص های ما به شمار میرود.

خدمات تعمیر فرش دستباف و ماشینی در قالیشویی هاجر
خدمات تعمیر فرش دستباف و ماشینی در قالیشویی هاجر

خدمات رفو و تعمیرات قالیشویی هاجر در چه شهرهایی ارائه می شود؟

تمامی خدماتی که بالای این مقاله ذکر شد در شهرهای تهران و کرج ارائه می‌شود. متخصصان تعمیرات و رفوی انواع فرش آماده‌اند تا کلیه خدمات مرتبط با این حوزه را در استان‌های تهران و البرز (کرج) ارائه دهند. برای دریافت خدمات، کافی است درخواست خود را آنلاین ثبت کنید یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فرایند پل سازی در تعمیر فرش دستبافت

در صورت تخریب و آسیب دیدن چله‌های فرش، رفوگر ما تمامی چله‌ها را با نخ یکسان و یکرنگ یا مشابه ترمیم و بازسازی می‌دهد. این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا فرش به اصالت خود باز گردد. این کار توسط متخصصان کاملا حرفه ای با سالها تجربه انجام می شود دقت و ظرافت و مهارت در این مرحله حرف اول را میزند، پس فرش های دستبافت خود را به هیچ وجه به افراد بی تجربه نسپارید.

سخن پایانی

ما در قالیشویی هاجر با افتخار و خوشحالی، به عنوان بهترین قالیشویی در تهران و کرج، خدمات رفوگری و ترمیم فرش با کیفیت و حرفه‌ای را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

رفوگری فرش‌های ابریشمی و دست‌باف با فرش‌های ماشینی تفاوت‌های زیادی دارد. در قالیشویی هاجر، ابزارهای استفاده شده در رفوگری و تعمیر فرش از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. این ابزارها شامل دفتین، قیچی، قلاب، دم‌باریک، خواب‌پشت، انواع سوزن، درفش، انواع نخ، تخته، میخ، چکش، میخ‌کش، اتو و… می‌شوند. این ابزارها به همراه نخ‌های متناسب با ظاهر فرش و پیدا کردن مناطق آسیب‌دیده فرش باعث میشود تا فرایند ترمیم به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شود. همچنین این گونه ابزارها با تحلیل بخش‌های یکسان و سالم فرش، می‌توانند نقشه قسمت‌های آسیب‌دیده را ترسیم کنند.

رفوگری نقش مهمی در احیای فرش‌های فرسوده و نابود شده ایفا می‌کند. این فرایند نه تنها ارزش فرش را به دوباره زنده می‌کند، بلکه عمر و کیفیت آن را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل، رفوگری به عنوان یک هنر و استعداد ذاتی در نگهداری و حفظ اصالت فرش شناخته می‌شود و تبدیل به یک فرایند پیچیده و حرفه‌ای تبدیل شده است.

 فرایند  تعمیرات و شستشوی فرش دستباف و ماشینی را به غیر متخصص نسپارید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت رایگان مشاوره با شماره‌ های داخل سایت تماس بگیرد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *