نکات مهم قالیشویی فرش ابریشم که باید به‌خاطر داشته باشید!

نکات مهم قالیشویی فرش ابریشم که باید به‌خاطر داشته باشید!


فرش‌های ابریشمی خود را به قالیشویی‌ها نسپارید! این جمله‌ای که اغلب مادربزرگ‌ها به دختران خود می‌گویند. چراکه درگذشته آن‌ها خود تمام کار‌های خود را انجام می‌دانند. دلیل دیگر آن شاید تجربه تلخ از قالیشویی‌هایی بوده که به‌سبب عدم مهارت بافت فرش‌ها را تخریب می‌کردند. برای‌همین است که درارتباط با فرش‌های گران‌بهایی چون فرش ابریشمی این هشدار را به فرزندان خود می‌دهند.

اما آیا واقعا قالیشویی فرش ابریشم کار اشتباهی است؟ حال که قالیشویی خود به کسب‌وکاری پررقابتی تبدیل شده چطور؟ مسئله مهم در زمان تصمیم به شستن این فرش‌ها، حساسیت و قیمت بالایی است که فرش‌های ابریشمی دارند. چه‌نکاتی باید از طرف قالیشویی‌ها جهت حفظ بافت و رنگ فرش ابریشمی مورد توجه قرار بگیرد؟ درادامه مقاله باما‌همراه باشید تا پاسخ را بیابید.

قالیشویی فرش ابریشم؛ حفاظت از طرح و بافت فرش

شستشو فرش ابریشم به‌ لحاظ حساسیت بالایی که دارد، حتما باید به قالیشویی واگذار شود. حال مسئله مهم انتخاب بهترین قالیشویی در تهران برای شستشو فرش ابریشم است. بهترین قالیشویی فرش ابریشم آن است که همانند قالیشویی هاجر در جهت حفظ طرح و بافت فرش بکوشد. اگر قصد دارید تا مدتی طولانی کیفیت اولیه فرش ابریشم خود را حفظ کنید، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید به‌ صورت سفارش آنلاین درخواست خود را در این قالیشویی ثبت کنید.

شعبات فعال قالیشویی هاجر در تهران شماره های تماس
 شعبه فعال قالیشویی هاجر در شمال تهران  ۲۲۳۵۹۰۱۰ / ۲۲۳۵۹۰۲۰
 شعبه فعال قالیشویی هاجر در غرب تهران ۴۴۳۸۳۸۲۷ / ۴۴۴۸۵۵۲۹ / ۴۴۸۹۶۲۴۵
 شعبه فعال قالیشویی هاجر در شرق تهران  ۸۸۸۹۰۴۴۹

هرگز فرش ابریشمی را در منزل نشویید!

اگر در منزل خود اقدام به شستن فرش‌های ابریشمی می‌کنید، بدانید که بسیار عمر آن را کم کرده‌اید. چراکه مواد شوینده‌ای که امروزه در بازار وجود دارند، بسیار قوی هستند و به‌بافت فرش آسیب می‌زنند. دانستیم که فرش‌های ابریشمی ماشینی از الیاف مصنوعی تولید می‌شوند و کیفیت پایینی دارند. حال اگر این فرش که مقاومت کمی در برابر شستشو دارد، با چنین شوینده‌هایی بشویید، عملا بافت آن نابود کرده‌اید.

این فرش‌ها بسیار ظریف و حساس هستند و تنها شوینده‌ها نیستند که به فرش ابریشمی آسیب می‌زنند. دمای آب فاکتوری است که بسیار الیاف ابریشمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تخریب می‌کند. همچنین ابزاری که برای شستشو استفاده می‌کنید نیز بر دوام فرش ابریشمی تاثیر دارد. پس بجای اینکه خود اقدام به شستشوی فرش در منزل نمایید میتوانید با قالیشویی در تهران تماس گرفته و خدمات خود را به آنها بسپارید.

هرگز فرش ابریشمی را در منزل نشویید!
هرگز فرش ابریشمی را در منزل نشویید!

نکاتی که شستشو فرش ابریشمی را تخصصی می‌کند!

قالیشویی فرش ابریشمی گزینه‌ای بسیار مناسب برای زدودن آلودگی‌ها از فرش‌های ابریشمی است. چراکه امروزه قالیشویی نیز به حرفه‌ای تخصصی تبدیل شده که دانش خاص خود را می‌طلبد.

  • نوع فرش ابریشمی؛ دستباف، ماشینی
  • میزان استفاده از ابریشم؛ کف، طرح یا تماما
  • نوع شوینده؛ شوینده مناسب آب سرد؛ چراکه این فرش‌ها به دمای بالا حساس‌اند.
  • عدم استفاده از شوینده‌های اسیدی یا قلیایی؛ هردونوع به‌شدت به بافت فرش آسیب می‌زنند.
  • حذف مرحله خیساندن فرش؛ به‌علت رنگ‌دهی بالا این نوع فرش

اما شستن فرش‌های ابریشمی به‌حدی ظرافت و تجربه می‌طلبد که قالیشویی مخصوص فرش‌های ابریشمی نیز تاسیس شده است. دراین قالیشویی‌ها از متخصصین حوزه فرش نیز استفاده می‌شود. استفاده از متخصصین ازآن‌جهت اهمیت دارد که بتوانند درمواردی که فرش آسیب‌هایی دارد، آن را ترمیم کنند.

نکاتی که شستشو فرش ابریشمی را تخصصی می‌کند!
نکاتی که شستشو فرش ابریشمی را تخصصی می‌کند!

قالیشویی هاجر، دارنده تمامی فاکتور‌های بهترین قالیشویی فرش ابریشم

قالیشویی هاجر از جمله قالیشویی‌هایی است که خدمات متعددی را ارائه می‌دهد. این خدمات که مشتری‌ها را بسیار راضی نگه‌ می‌دارد، نتیجه نیروی مجرب، حرفه‌ای و دستگاه‌های پیشرفته این قالیشویی است.

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • قیمتی مناسب و مصوب در اتحادیه
  • شعبه‌های متعدد در تهران و کرج
  • ثبت سفارش به‌صورت آنلاین
  • شستشوی سریع
  • تحویل به‌ موقع فرش
  • شستشو در محل
  • انجام تعمیرات و رفوگری فرش دستباف و ماشینی

آن‌ چه که به بهترین شدن این قالیشویی انجامید، تنها این موارد نیست. خوش‌برخوردی نیرو‌های مشغول نیز از مواردی است که درجلب خشنودی مشتری‌ها بسیار تاثیر دارد.

قالیشویی هاجر، دارنده تمامی فاکتور‌های بهترین قالیشویی فرش ابریشم
قالیشویی هاجر، دارنده تمامی فاکتور‌های بهترین قالیشویی فرش ابریشم

خدمات قالیشویی هاجر در تهران و کرج

فرش‌های ابریشمی چه مراحلی را در قالیشویی‌ها سپری می‌کننند؟

شستن فرش‌های ابریشمی مسئولیت سنگینی دارد؛ چراکه حساسیت زیاد و قیمت بالایی دارند. برای همین است که افراد پیش از انتخاب قالیشویی فرش ابریشمی بسیار تحقیق می‌کنند.

  • دسته‌بندی فرش ابریشمی؛ کف ابریشم، گل ابریشم، تمام ابریشمی
  • زدودن ذرات گرد‌ و غبار؛ جلوگیری از ترکیب آب و خاک و ایجاد گل
  • استفاده از ترکیب آب سرد و هیدروسولفید سدیم؛ جلوگیری از تخریب بافت و رنگ‌دهی فرش
  • استفاده از تجهیزات به‌روز جهت خشک کردن سریع فرش؛ کاهش احتمال آسیب

ازآن‌جایی که این فرش‌ها به‌شدت حساس هستند، زمان شست‌وشو باید به‌شدت کوتاه و سریع انجام شود.

قالیشویی هاجر بین فرش‌های ماشینی و دستباف تفاوت قائل می‌شود!

از موارد بسیار پراهمیت به‌هنگام شستشو فرش‌های ابریشمی توجه به همین مسئله است. همه از این مسئله که فرش دستباف و ماشینی باهم تفاوت دارند، آگاهند. چراکه تفاوت‌هایی به‌وضوح در بافت محصول نهایی وجود دارد که فرد تشخیص می‌دهد. حال با درنظر گرفتن این مسئله باید این دونوع فرش به‌شیوه‌ای متفاوت ازیکدیگر شسته شوند. این خدمتی است که قالیشویی هاجر با شستشوی فرش دستباف به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

قدمی درشناخت بهتر ارزش فرش ابریشمی بردارید!

هنر فرش‌بافی ایران، هنری است که در سراسر جهان زبانزد خاص و عام است. شهرت فرش‌های ایرانی مردم دیگر ملت‌ها را بر آن داشته تا درجهت گرمی بخشیدن به منزل خود استفاده کنند. فرش‌های ابریشمی در بازار در دو طیف کلی ماشینی و دستی به‌فروش می‌رسند.

مسلم است که در فرش ابریشم از ابریشم به‌عنوان الیاف تشکیل دهنده آن استفاده می‌شود. ابریشم که از ریسیدن پیله ابریشم تولید می‌شود، علاوه‌بر نرمی، کیفیت و دوام بسیار خوبی دارد. فرش‌های ایرانی به‌خودیخود بسیار گران‌بها هستند، اما استفاده از نخ ابریشمی در آن، ارزشش را چندین برابر می‌کند.

زیبایی بصری که این فرش‌ها به دکوراسیون منزل می‌دهند، سبب گشته تا به‌عنوان تابلو فرش نیز مورد استفاده قرار بگیرند. پروسه بافت این فرش طولانی است، اما خروجی آن به‌قدری چشم‌نواز است که ارزش اندکی شکیبایی را دارد. به‌جهت زمان‌بر بودن پروسه تولید فرش ابریشم دستباف، این نوع آن نسبت به نوع ماشینی قیمتی بالاتر دارد.

فرش ابریشم دستباف؛ ارزشی که نمی‌توان شمرد!

فرش ابریشم دستباف، حاصل ساعت‌ها تلاش بانوان و مردان سرزمینمان در پشت دار‌های قالی است. دستان پرمهری ساعاتی را به‌نقش آفرینی بردار قالی می‌پردازند که خروجی چون ایجاد اثری فوق‌العاده زیبا را نتیجه می‌دهد. فرش ابریشمی دستباف دارای الیاف و رنگ‌های طبیعی است که این‌امر از ایجاد حساسیت در فرد جلوگیری می‌کند. الیاف طبیعی این فرش کیفیت بالا آن را سبب می‌شود که خیال شما را در هنگام شست‌وشو راحت می‌کند.

فرش ابریشم ماشینی؛ زیبا اما حساس!

نوع ماشینی فرش دستباف، حاصل دستگاه‌های اتوماتیک است. گرچه ازنظر بصری بسیار به‌نوع دستباف خود شباهت دارد، اما تفاوت‌هایی نیز دارد. تفاوت‌هایی که شاید در ایجاد جلوه بصری منزل شما کوتاهی نکنند، اما بی‌تاثیر نیز نیستند. این نوع به‌نسبت نوع دستباف خود پروسه تولیدی طولانی را ندارد. درپروسه تولید  این نوع از فرش ابریشمی از الیاف و رنگ‌های مصنوعی استفاده  می‌شود. درنتیجه کیفیتی کم‌تر از نوع دیگر دارد و در شست‌وشو بسیار تخریب‌پذیری بالایی دارند.

فرش‌های ابریشمی، تماما از ابریشم نیستند!

فرش‌های ابریشمی انواعی دارد که در آن مقدار ابریشم مورد استفاده تفاوت دارد. اما این تفاوت به سایز فرش ارتباطی ندارد.

  • فرش کف ابریشم؛ این فرش‌ها تنها در زمینه دارای پرز ابریشمی هستند.
  • فرش تمام ابریشم؛ این فرش‌ها در پرز و چله الیافی ابریشمی دارند.
  • فرش گل ابریشم؛ در بافت حاشیه و نقوش این فرش‌ها الیافی ابریشمی به‌کار رفته است.

دانستن این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قصد دارید فرش خود را برای شست‌و‌شو به قالیشویی انتقال دهید.

هرگز فرش ابریشمی را لول نکنید!

زمانی‌که فرش پس‌از شستشو لوله می‌شود، حتی کم‌ترین رطوبت نیز زمان بیش‌تری را برای خشک شدن نیاز دارد. با باقی‌ماندن رطوبت روی فرش ابریشمی احتمال پخش شدن رنگ درآن افزایش می‌یابد. برای همین است که در قالیشویی‌ها پس‌از شست‌وشو فرش‌های ابریشمی را لول نمی‌کنند. امروزه از تجهیزاتی برای خشک کردن آب باقی مانده در فرش استفاده می‌کنند که نیاز به لول کردن فرش نباشد.

از زبر شدن فرش خود پس از شستن جلوگیری کنید!

شاید از این مسئله آگاه نباشید که فرش‌های ابریشمی پس‌از شستشو سطحی زبر پیدا می‌کنند. البته لازم‌به‌ذکر است که این مسئله در تمامی انواع فرش‌های ابریشمی رخ نمی‌دهد. حال برای جلوگیری از این مشکل چه‌باید کرد؟ در قالیشویی‌ها برای این‌که با چنین مشکلی مواجه نشوند، به‌برس کردن فرش درجهت خواب آن مبادرت می‌کنند. این اقدام را پس‌از خشک شدن انجام می‌دهند تا بافت فرش به‌حالت ابتدایی خود باز گردد.

حفظ نرمی و ظرافت اولیه فرش‌ابریشمی پس‌از شستشو!

فرش‌های ابریشمی درمیان فرش‌های بسیار زیبا و باظرافت قرار دارد. این فرش که از الیاف گران‌بهایی چون الیاف ابریشمی تولید شده، قیمتی بالا دارد. الیاف ابریشمی در گروه الیاف بسیار حساس قرار دارند. درنتیجه این فرش‌ها درهنگام شست‌وشو بسیار آسیب پذیرند. این امکان وجود دارد که با یک‌بار شستن به‌شیوه‌ای نادرست، دیگر قادر به‌استفاده از فرش خود نباشید.

از مشکلاتی که با شستشو اشتباه در فرش شما پیش می‌آید، زبری و پخش شدن رنگ در آن است. اما این دقت تنها به شستن منتهی نمی‌شود و خشک شدن آن نیز باید سریع و با حساسیت‌هایی انجام شود. برای همین است که بهترین روش، قالیشویی فرش ابریشم‌ به‌جای شستن در منزل است.

سخن پایانی

فرش های ابریشمی علاوه بر زیبایی از حساسیت خیلی بالایی برخوردار هستند و استفاده از رنگ های طبیعی در این نوع فرش باعث شده است زیبایی آن دوچندان شود همین امر موجب شده است که اگر به دست افراد نابلد و غیر متخصص شسته شود امکان صدمه جدی به فرش وجود دارد که شاید امکان جبران آن وجود نداشته باشد، یکی از شایعترین این صدمات قاطی شدن رنگ های فرش در هم می باشد، پس اگر به دنبال یک قالیشویی با قیمت مناسب و با تجربه هستید قالیشویی هاجر بهترین گزینه برای شما می باشد.

اگر شما هم تجربه شستشوی فرش دستباف یا ماشینی با الیاف ابریشم را دارید تجربه خود را این زیر برای ما و دوستانتان به اشتراک بزارید😊

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *